söndag 27 november 2011

Advent på Skansen

En av fördelarna med att arbeta på Junibacken är det kort man får som ger gratis inträde till nästan alla museer i hela Sverige - lyxigt värre! 
Så med mitt kort i högsta hugg tog jag vid middagstid färjan till Skansen och insöp julstämning av bästa kvalitet - det gråa vädret till trots. 
Runt Seglora kyrka fanns Skansens julmarknas med stånd av alla de slag och en skönsjungande damkör
Inne i Skansenbutiken hittade jag prisvärda julklappar
och en rundvandring bland det som såldes gav mig många pysselidéer
Folk var på gott humör och handlade både hantverk och delikatesser.  
Efter en välsmakande kolbulle traskade jag åter mot färjan och den julstämning jag varit på jakt efter infann sig på Bollnästorget och slog följe med mig hem. 

Skansen, jag kommer snart tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar